Springbok opent Parijse vestiging en breidt AI-power uit.



springbok, het next gen hybrid agency uit Mechelen, start 2019 bijzonder actief. Op de nieuwjaarsreceptie voor het personeel pakten managing partners Vincent van Lingen, Kim Verhaeghen en Alexander Cha’ban uit met twee primeurs: de oprichting van Springbok Paris en de investering in Addrelevance, een Artificial Intelligence (AI) start-up. Daarmee breidt het bureau niet alleen zijn Data Science en AI-aanbod uit, maar ook zijn omvang. Het Springbok-team telt nu 91 medewerkers en is actief in drie landen: België, Nederland en Frankrijk.

 

Springbok Paris s’éveille.

Voor de nieuwe Franse vestiging ging Springbok een full partnership aan met de gerenommeerde digitale studio Spring Interactive uit Parijs. De bedrijven werkten al samen voor ENGIE Electrabel. Tijdens dat gezamenlijke parcours merkten ze dat ze meer gemeen hadden dan de eerste lettergreep van hun naam. Allebei zetten ze data science, intelligente technologie en doordachte creativiteit in om de gebruikersbeleving van merken, producten en diensten te verbeteren en menselijker te maken.

 

De focus van Springbok Paris op Behavioural en Data Science is een belangrijke aanvulling op de al bestaande knowhow en services. Het Parijse team bouwde in zijn domein heel wat ervaring op met grensverleggende digitale toepassingen voor klanten over de hele wereld in een brede waaier sectoren: Automotive, Banking, Finance, Housing, Healthcare, IoT, Press & Media en Retail. Daarbij werkten ze zowel voor gerenommeerde merken als Pizza Hut en Sanofi, als voor start-ups in Silicon Valley.

 

De continuïteit voor bestaande klanten van Springbok Paris is verzekerd omdat Spring-oprichter Pierre Bravoz de dagelijkse leiding blijft verzorgen. Bravoz is bijzonder enthousiast over de transformering tot Springbok Paris: “Dankzij de knowhow van onze Mechelse en Amsterdamse collega’s zullen we voor onze klanten nog beter onderbouwde digitale toepassingen en diensten kunnen ontwikkelen.”

 

Addrelevance versterkt het AI-aanbod.

De tweede belangrijke versterking van Springbok is de investering in Addrelevance. Met deze investering wordt het Artificial Intelligence-aanbod van Springbok, na een hele reeks succesvolle chatbots voor o.m. Proximus en ENGIE, verder uitgebreid.

 

Addrelevance heeft een technologie ontwikkeld die het psychologisch profiel van elke websitebezoeker herkent om vervolgens aangepaste content te tonen die een maximaal engagement verzekert. Dat doet Addrelevance door AI (deep learning neural networks) en behavioural science (o.a. persuasive design) te combineren. Springbok kan zo een belangrijke verbetering van de conversieratio van websites voorstellen.

 

Addrelevance is een van de partners van het Tetra research project van de KU Leuven en VLAIO, dat de introductie van artificial Intelligence bij Vlaamse bedrijven wil stimuleren. Momenteel loopt er een eerste project van Addrelevance op de websites van Produpress, onder meer op autogids.be.

 

Peter Coopmans vertelt dat zijn aansluiting bij Springbok een heel bewuste keuze is. “Ik vind hier dezelfde toekomstgerichte visie die mij 1 jaar geleden deed besluiten om Addrelevance op te richten. Springbok vervolledigt ons aanbod met sterke marketingstrategieën en een goede creatieve vertaling van de boodschappen.”

 

Bouwen aan het agency van morgen.

Eerder dit jaar nam Springbok al de grafische studio Unides over. Daarmee verzekerde het bedrijf zich van een complete dienstverlening voor communicatie in offline media.

 

Springbok-oprichter Kim Verhaeghen licht de zeer actieve overnamestrategie van de voorbije maanden toe: “Springbok heeft de duidelijke ambitie om een voorloper te zijn. De nieuwe partijen zullen daar een bepalende rol in spelen. Onze ongewone combinatie van spitstechnologie, psychologisch inzicht, strategische visie en creativiteit zorgt ook voor een unieke aanpak van de uitdagingen van onze klanten, of het nu gaat om het boosten van sales, een user experience naar een next level brengen of het actualiseren van een merkimago. Daarom noemen we onszelf ook geen communicatiebureau. We spreken liever van een next gen hybrid agency.”

 

Mede-oprichter Vincent van Lingen vult aan: “Met nog een aantal overnames en strategische aanwervingen op de planning is Springbok op weg om een van de grootste onafhankelijke agencies van België te worden. Voor ons betekent dat vooral dat we in alle noden van onze klanten kunnen voorzien en dat we ze met het uitgebreide team op een creatieve, innovatieve manier beter dan ooit servicen.”

 

Alexander Cha’ban, creatief directeur en partner, besluit: ”Het geeft voldoening om te zien hoe we als een van de eersten op de Belgische markt erin slagen om branding en conceptuele creatie succesvol samen te laten smelten met data science, artificial intelligence en service design. Niet alleen hebben we al deze specialiteiten onder één dak, maar we verfijnen ook elke dag de processen die deze vorm van next gen thinking realiteit maken.”




Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.








Heb je nieuws uit jouw regio en wil je dat hier gratis plaatsen?
 



Meer nieuws over Redactie inVlaanderen Media Support

Turnhout
26-06-2019

In provinciaal cultuurhuis de Warande opent op zaterdag 29 juni om 20 uur in de Luifelzaal de tentoonstelling ‘KANONNENVLEES’. In deze tentoonstelling brengt de Warande zeven jonge talenten samen uit de ruime Turnhoutse regio. Nanoe Carremans, Ella Goris, Ruth Govaerts, Joachim Sneyers, Jonas Sysmans, Hanna van Dun en Tijs Van Nieuwenhuysen tonen hun grafisch (en ander) werk. De...


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support
Ieper
26-06-2019

Op 7 mei startte het Ambulant Behandelprogramma Alcohol (ABA). Daarmee komen PZ Heilig Hart, Jan Yperman Ziekenhuis en CGG Largo tegemoet aan een lacune in het zorgaanbod in de regio: een uitgebreid groepstherapeutisch aanbod voor mensen met alcoholafhankelijkheid, in een ambulante setting. Marlies Boeraeve (coördinator ABA): “Bij de regionale invulling van het ‘zorgpad...


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support
Mol
26-06-2019

Met Bart Duchateau als voorzitter, Steffy Paskai als bestuurslid en Greet Van Tiggelen als deskundige heeft N-VA Mol een sterke delegatie in de Raad van Bestuur van kinderdagverblijf Molleke. De gezinnen zijn de hoeksteen van de maatschappij en kinderopvang is daar essentieel in. Al 25 jaar lang is kinderdagverblijf Molleke een begrip voor jonge ouders. Wij van de N-VA willen dit zo houden....


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support
Hove
25-06-2019

Sinds deze week staan er in Landschapspark Frijthout een aantal borden die de bezoekers moeten aanzetten tot het proper houden van het natuurgebied en er geen zwerfvuil achter te laten. De verschillende affiches vindt u in bijlage, alsook enkele foto’s ervan. Deze actie is een initiatief van de Jeugdraad en de Milieuraad in samenwerking met Vision Fotokring Hove. Landschapspark Frijhout is...


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Antwerpen | Brabant | Limburg | Kempen | Oost VL | West VL | Brussel | Kust | Maasland |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: http://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het