AI én buikgevoel zijn cruciaal voor je verkoop



Het inspiratieontbijt van Voka – KvK Limburg ontving zopas Carmina Coenen, Director Solution Engineering van Salesforce, een online CRM-toepassing. Zij sprak over de digitale evoluties waar ondernemingen mee aan de slag moeten en hoe Salesforce die zelf toepast in hun product en dienstverlening. Er werken wereldwijd 32.000 mensen voor het technologiebedrijf. 

 

Carmina Coenen startte acht jaar geleden bij Salesforce. Ze was er de eerste vrouw met een ‘technische’ functie in Europa. Vandaag is de onderneming een internationaal zwaargewicht op vlak van CRM-software en houdt het de vinger aan de pols van heel wat digitale evoluties. “We zitten momenteel in de vierde industriële revolutie, eentje waar alles met elkaar verbonden is. Als je zo tijd kan teruggeven aan klanten, zal je als bedrijf slagen”, zegt ze.

 

Uberfication
“Een belangrijke verandering op vlak van consumentenervaring is de uberfication van diensten en producten. Het gemak waarmee je iets kan doen, bepaalt of je er gebruik van maakt”, vertelt de topvrouw. Ieder jaar voert Salesforce ook onderzoek naar de behoefte van hun klanten én van consumenten. “We zien dat gepersonaliseerde ervaringen erg belangrijk worden. Artificial Intelligence (AI) speelt steeds vaker een belangrijke rol. Denk maar aan een chatbot op een website”, vertelt Carmina Coenen.

 

AI en buikgevoel
De CRM-software van Salesforce analyseert aan de hand van de beschikbare data en historiek of verkoopkansen veel of weinig kans op slagen hebben. “Maar je kan niet louter steunen op AI. Creativiteit, empathie en beoordelingsvermogen zijn belangrijke elementen die je niet in een machine kan steken. De combinatie van AI en buikgevoel blijft cruciaal”, vertelt Coenen. “I’d be more worried about being replaced by another salesperson who is empowered by intelligence than by a machine”, citeert ze Salesforce-futurist Peter Schwartz.

 

Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg: “Carmina Coenen is één van de weinige topvrouwen in het technologielandschap. Haar getuigenis was niet alleen leerrijk, maar ook inspirerend. Bovendien blijven we ook volgend jaar inzetten op onze Inspiratie-ontbijten, weliswaar in een andere formule. Op 19 maart starten we met een nieuwe reeks.”




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  05-12-2018

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.




Project: Open ondernemerschap!

Wens je meer visibiliteit, meer leads naar je onderneming of product?
Gebruik dan onze voordelige bedrijfspagina en wordt door duizenden bezoekers online gevonden!





Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over Voka Limburg

Hasselt
07-12-2018

Voka – Kamer van Koophandel Limburg adopteert een nieuw huisdier: een bont gekleurde vis van drie meter hoog en tien meter lang. Het kunstwerk van ondernemer Jan Kriekels maakt ons bewust van meer duurzaamheid en stond eerder al aan het Vijverkaffee in Diepenbeek. “Met ons Voka Charter Duurzaam Ondernemen zetten we ondernemingen aan om duurzaamheid te integreren in hun werking”,...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
30-11-2018

Het team ‘ZIPA 2’ van GO! Freinetschool De Step in Beringen wint de FIRST LEGO League. De leerlingen konden het best een opdrachtenparcours afleggen met hun zelf geprogrammeerde en gebouwde LEGO-robot. Team ‘Space Cookies’ van Sint-Martinusscholen Herk-de-Stad eindigde als tweede, team ‘Spacedroïds’ van TISM in Bree werd derde. In de sporthal van...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
30-11-2018

Blije gezichten bij Ebema, want hun HR beleid mag zich het beste van Limburg noemen. Het Zutendaals familiebedrijf ging vandaag tijdens het Feest van HRM van Voka-Kamer van Koophandel Limburg aan de haal met de hoofdprijs. De andere genomineerden waren AZ Vesalius, Dethier, Punch Powertrain en Vandersanden. Duidelijkheid en transparantie, dat zijn de twee punten waarop de winnaar enorm hoog...


Meer info

Voka Limburg



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Antwerpen | Brabant | Limburg | Kempen | Oost VL | West VL | Brussel | Kust | Maasland |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: http://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het