APK Group wint Persprijs op Communiquoi



APK Group mag voortaan de Persprijs in haar trofeekast plaatsen. De Peltse infrastructuurbouwer won de prijs tijdens het marketing- en communicatiecongres Communiquoi, Dat vond plaats in Het Xpand in Beringen. Bovendien reikten Voka – Kamer van Koophandel Limburg en Hogeschool PXL ook de Communicatie Awards (Comma’s) uit. Shoppen in Genk, Unleashed (Mobile Vikings) en Belgische Fruitveiling vielen in de prijzen.

 

De persprijs, die sinds 1997 wordt toegekend aan de Limburgse onderneming of organisatie die het beste communiceert met de pers, gaat dit jaar naar APK Group. Een vakjury van Limburgse journalisten motiveert de keuze als volgt:

 

“APK Group hanteert een duidelijke, snelle en accurate communicatie bij elke stap in de uitgekiende overnamestrategie. De onderbouwde langetermijnvisie tilt het bedrijf op van een infrastructuurwerker naar een duurzaam en slim bedrijf met aandacht voor onder meer Internet of Things.

 

Bovendien is het maatschappelijke engagement via sponsoring van voetbalclubs en het bijhorend persoonlijk engagement van CEO Paul Kerkhofs een meerwaarde. Hij lanceerde ook eigen voorstellen in het kader van maatschappelijke problemen zoals de knelpuntberoepen.”

 

Er waren ook eervolle vermeldingen voor de andere genomineerden Isola en ITZU, die ook een knap staaltje van perscommunicatie toonden. 

 

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Dominiek Claes (Het Belang van Limburg), Kurt Meers (Made in Limburg), Dirk Reynders (Radio 2 Limburg), Dirk Billion (TVLimburg) en Liesbeth Peeters (Voka – KvK Limburg). Vorig jaar ging de Persprijs naar Vangrootloon.

 

Beste Limburgse marcom-campagnes

De Comma’s zijn de prijzen voor de beste Limburgse communicatie- en marketingcampagnes. Het lot van de genomineerden lag in de handen van het Communiquoi-publiek, stuk voor stuk personen met een sterke marketing- of communicatie-expertise.

 

De winnaars:
 

-            Advertentie van het jaar: Shoppen in Genk
(andere genomineerden: De Vlaamse Waterweg, Limburg.net )

 

-            TV-spot van het jaar: Unleashed (Mobile Vikings)
(andere genomineerden: Stad Bilzen, Gallo Romeins Museum )
 

-            Sociale media-campagne van het jaar: Belgische Fruitveiling
 
(andere genomineerden: Kolmont Woonprojecten, Pami)


Keynotes en break-outs

Communiquoi pakte dit jaar ook uit met een keynote van de vooraanstaande marcom-veteranen Guillaume Van der Stighelen en Jan Callebaut. Ook journalist Tim Verheyden deed zijn onthullend Facebook-onderzoek uit de doeken. De aanwezigen werden verder uitgedaagd in vier break-out-sessies met ervaren marcom-specialisten.

 




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  14-03-2019

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.




Project: Open ondernemerschap!

Wens je meer visibiliteit, meer leads naar je onderneming of product?
Gebruik dan onze voordelige bedrijfspagina en wordt door duizenden bezoekers online gevonden!





Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over Voka Limburg

Hasselt
19-09-2019

Voka – Kamer van Koophandel Limburg en LIOF, de regionale ontwikkelingsmaatschappij van Nederlands Limburg, gaan voortaan nauwer samenwerken. De twee organisaties ondertekenden een samenwerkingsakkoord waarmee ze de unieke positie van de Euregio in Europa willen versterken en de internationale handel willen stimuleren. “De twee Limburgen bieden samen ontzettend veel troeven. Als je die samen...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
12-09-2019

Het innovatieve karakter van Limburg is vandaag de grootste troef voor haar economie. Dat berekende Voka – Kamer van Koophandel Limburg in haar jaarlijkse Toekomstindicator. Hierin bestudeert ze de indicatoren innovatie, talent en internationalisering om een economisch toekomstbeeld te schetsen. “Het verheugt ons om te zien dat de stijgende innovatiesteun in onze provincie haar...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
09-09-2019

Chambers Trophy, de grootste teambuilding-competitie van Limburg, verzamelde dit jaar 111 teams op de site van Sentower Park in Oudsbergen. ‘BCF team’ (Race Productions) ging aan de haal met de overwinning, Wet ’N Wild (Made In Limburg) en ‘Bewatch’ (Bewel) volgden op plaats twee en drie. Het evenement van Voka – Kamer van Koophandel Limburg was dit jaar toe...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
07-09-2019

Na de stemming in het Brits parlement blijft de uitkomst van de brexit nog steeds onzeker. Voka – Kamer van Koophandel Limburg benadrukt dat bedrijven zich met spoed moeten voorbereiden. “Ons team van internationalisatie staat steeds klaar voor advies. Daarnaast lanceren we een expertenpanel van ervaren ondernemers die brexit-vragen beantwoorden”, zegt Johann Leten, gedelegeerd...


Meer info

Voka Limburg



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Antwerpen | Limburg | Kempen | Vlaams Brabant | Oost VL | West VL | Brussel | Kust | Maasland |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: http://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het