Uitzonderlijk palmares 2020 voor het Gekozen Product van het Jaar met 33 gelauwerde producten



De wedstrijd “Gekozen Product van het Jaar” wordt in België sinds 12 jaar georganiseerd met de bedoeling productinnovatie in de kijker te plaatsen. Consumenten wordt daarbij gevraagd om de in hun ogen meest innoverende of nuttige nieuwkomers te verkiezen. De voorbije 5 jaar kwam deze wedstrijd op de Belgische markt in een heuse stroomversnelling terecht.

Het logo Gekozen Product van het Jaar wordt jaarlijks toegekend door meer dan 5.000 consumenten in België. Zij beoordelen, testen en geven hun mening over nieuwe producten in ons dagelijks consumptiepatroon.

Innovatie en productvernieuwing blijven de bestaansreden van het initiatief want enkel producten die minder dan 21 maanden op de Belgische markt aanwezig zijn, komen in aanmerking. De innovatie kan betrekking hebben op het product zelf, het recept of de fabricagemethode en zelfs de verpakking.

Op dinsdag 18 februari worden de laureaten 2020 voor België in de bloemetjes gezet tijdens een prestigieuze avond in aanwezigheid van meer dan 300 Marketing- en Distributieprofessionals. Sponsor van het gebeuren was Carrefour België, vertegenwoordigd door Geoffroy Gersdorff, General Secretary.

Zopas werd het jaarlijks palmares bekendgemaakt van innovaties die 5.000 consumenten in België verkozen. Dit jaar werden niet minder dan 33 producten onderscheiden, gaande van peulvruchtenpasta’s tot ergonomische hoofdkussens, over ecologische verpakkingen of een app voor nieuwbouwprojecten:

• AEG FX9/Ultimate
• Aoste vegetarische burgers
• Aqua Pure Wipes
• Barilla Peulvruchtenpasta’s
• Bic Flex 5
• Canine Care Nutrition
• Damart T-shirt met zeefdruk
• Douwe Egberts Barista Editions
• Duracell Powerbanks
• Het Emma kussen
• Engie Up
• Ethias Hospi Quality+
• Garnier Bio anti-age dagcrème met Lavendelolie
• Herta Tradición
• iD Intime
• La Laitière Desserten met Belgische chocolade
• Lattoflex Geltex Wellness
• Levis Ambiance
• Woningen Compère Augmented Reality
• Milleville bio havermout/speltkoekjes
• Mucci Feel Fruity ijsjes
• Neutrogena Hydrogel mask collection
• Oral-B Junior
• Oral-B Genius X
• Pampers Pure Protection
• Renova Paper Pack
• Santa Maria Tortilla
• Sediplus Sleep Forte
• Sensodyne Gevoeligheid & Tandvlees
• Silikom Once Shampoo
• Sodastream My Only Bottle
• Soignon Geitenkaas
• Stimorol Oral-B

Over het Gekozen Product van het Jaar

Het concept Gekozen Product van het Jaar ontstond in 1987 in Frankrijk en is ondertussen actief in meer dan 45 landen wereldwijd, met aan het roer Philippe Gelder, CEO van POY GROUP, die vanuit Brussel instaat voor het beheer van het netwerk.

De consument centraal in het concept

De kracht van het logo zit in de methode die erop gericht is de consumenten aan het woord te laten vanuit de overtuiging dat zij de enige echte experts zijn om te oordelen over de meerwaarde van een nieuw product. Het is de consument en alleen hij of zij die bepaalt wie de laureaten worden van het Gekozen Product van het Jaar. Dit verloopt via een onafhankelijk onderzoek door Nielsen en testen van producten in reële gebruikssituaties na aankoop en in de eigen leefomgeving. Deze twee etappes maken van de wedstrijd de meest complete en doorgedreven productevaluatie.
Het gaat om het meest uitgebreide consumentenonderzoek van de sector bij meer dan 5.000 consumenten in België. Voor elk geëvalueerd product geven minstens 500 gebruikers van de productcategorie hun mening (NIELSEN – december 2019). Het testen van producten in reële gebruikssituaties vonden plaats bij 120 gezinnen per product met de medewerking van myShopi.

Beproefde efficiëntie na 12 jaar aanwezigheid in België en een uitrol in 47 landen

Het logo Gekozen Product van het Jaar is in België het nr. 1 logo voor alle productcategorieën, met een naambekendheid van 77%. Ook qua betrouwbaarheid is het zowel bij consumenten als verdelers toonaangevend.

Gedurende het volledige jaar 2020 kunnen de laureaten het beroemde rode logo aanbrengen op hun productverpakking en gebruiken in hun communicatie. Het is internationaal ontwikkeld en bereikt vandaag meer dan 4,5 miljard consumenten.




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  18-02-2020

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!




Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over PRpro

Brussel
08-04-2020

De AUVB pleit voor onderlinge en meer doorgedreven solidariteit tussen de verschillende zorgentiteiten; van thuiszorg tot woonzorgcentra. De mogelijkheid moet onderzocht worden om goed opgeleide en getrainde verpleegkundigen uit de acute sector te detacheren naar de woonzorgsector. Er dient hiervoor een snelle politieke regeling getroffen te worden. Wij dringen ook aan dat alle overheden...


Meer info

PRpro
Brugge
08-04-2020

Twee weken nadat de banken en de federale overheid een principeakkoord hebben bereikt over steunmaatregelen voor wie door de coronacrisis wordt getroffen, weten bedrijven nog altijd niet of ze een overbruggingskrediet met overheidsgarantie kunnen bekomen of niet. Omdat er nog volop wordt gepraat over de voorwaarden van die bijkomende hulplijnen kunnen de banken ze voorlopig niet aanbieden aan de...


Meer info

PRpro
Brussel
08-04-2020

Vandaag presenteren de Europese Commissie en de hoge vertegenwoordigen plannen voor een robuuste en doelgerichte EU-respons om partnerlanden te helpen de coronapandemie aan te pakken. De collectieve actie van de EU is gericht op de actuele gezondheidscrisis en de daaruit voortvloeiende humanitaire behoeften, het versterken van de gezondheids-, water- en sanitaire systemen van de partnerlanden, en...


Meer info

PRpro
Brussel
08-04-2020

In tijden waarin de Belgische bevolking hard wordt geteisterd door COVID 19 neemt de vraag van ziekenhuizen naar paracetamol IV (intraveneuze toediening) steeds verder toe. Alter Pharma heeft daarom aan de federale overheid aangeboden om 36.000 eenheden paracetamol IV te schenken met het oog op onmiddellijke verdeling onder de Belgische ziekenhuizen. Dankzij deze gratis paracetamol IV zullen in...


Meer info

PRpro



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Maas en Kempenland | Antwerpen | VL-Brabant | Limburg | Kempen | Oost-VL | West-VL | Brussel | De Kust |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het