Minister De Sutter blij met extra inspanningen bpost om alle klanten te bereiken



Bpost is vandaag met extra maatregelen gekomen om de enorm drukke periode door te komen op een klantvriendelijke manier. Dat deden ze op vraag van minister van Overheidsbedrijven Petra De Sutter, na hun eerdere maatregelen vrijdag waarbij sommige klanten en winkeliers niet zeker zouden zijn dat hun pakjes thuis geleverd zouden worden. 'Ik ben blij dat bpost naar de terechte bezorgdheden geluisterd heeft en dat tegelijk ook de postbodes, die hemel en aarde bewegen om alle pakjes te verwerken, extra collega’s zullen krijgen,' zegt minister De Sutter.
 
Onmiddellijk na de maatregelen die bpost vrijdag aankondigde om de overbelasting in de pakjesbezorging tegen te gaan, kwam er kritiek van zowel winkeliers als klanten.  Minister De Sutter als voogdijminister vroeg bpost om de maatregelen te herbekijken. 'Ik wil bpost bedanken om zo flexibel te zijn, in te spelen op de bezorgdheid van mensen en snel andere oplossingen uit te werken,' aldus minister De Sutter: 'Alle klanten en winkeliers - die door de coronamaatregelen 100 procent op pakjeslevering rekenen - krijgen nu de zekerheid dat alle bestelde pakjes thuis geleverd zullen worden."
 
Bpost garandeert dat zo goed als alle pakjes binnen de 2 à 3 werkdagen thuis geleverd zullen zijn, rekenend vanaf de dag dat de pakjes bij hen aankomen. Voor een erg kleine minderheid kan de tijd voor thuislevering oplopen tot 5 dagen, met de mogelijkheid om het pakje sneller te ontvangen als de klant het ophaalt in een ophaalpunt in de buurt. "Dit is een stevig engagement van bpost om mensen kwaliteitsvol en snel te helpen in deze bijzondere tijden waarbij het volume aan pakjes meer dan verdubbeld is, omdat de winkels gesloten zijn. Toch doet bpost er alles aan om de mensen te helpen en dat apprecieer ik." 
 
De nieuwe maatregelen zijn ook goed nieuws voor de duizenden postbodes en werknemers van bpost, want er komen extra aanwervingen. Minister De Sutter: “Zij hebben ook maar twee handen en plooien zich al maanden dubbel om de enorme stroom aan pakjes te verwerken. Zij verdienen hiervoor het respect van iedereen. Ik wil dan ook deze positieve oproep doen: help onze postbodes. Geraak je zelf makkelijk tot aan de winkel waar je je product hebt aangekocht, duid dat aan bij je bestelling. Hiermee zorg je voor minder overbelasting voor de postbodes en pakjesbezorgers en tegelijk ook voor minder vertraging voor iedereen die misschien wat minder makkelijk zelf tot aan een postkantoor of verdeelpunt geraakt. Zo zorg je er tegelijk voor dat er minder bestelwagens op de baan zijn, met alle voordelen die daarbij gepaard gaan.”




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  23-11-2020

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!




Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over PRpro

Zonder gemeente
16-01-2021

De tweede editie van de "Consumer Healthcare Communication Awards" (CHCA) markeerde het jaar 2020. Deze wedstrijd, gezamenlijk georganiseerd door BACHI, Roularta Healthcare en PharmInTouch, bekroont de beste reclamecampagnes voor (niet terugbetaalde en niet voorgeschreven) gezondheidsproducten gericht aan consumenten in de drie volgende categorieën: creativiteit, efficiëntie...


Meer info

PRpro
Zonder gemeente
16-01-2021

Op advies van de Taskforce Testing van het Regeringscommissariaat Corona heeft de Interministeriële Conferentie Volksgezondheid vandaag beslist dat, vanaf 25 januari 2021, alle hoog risicocontacten dienen getest te worden op dag 1 én dag 7 van de quarantaine. Dit is nodig om de verspreiding van het virus verder in te dijken. Het is ook realistisch omdat de mogelijkheid om zich te...


Meer info

PRpro
Brussel
14-01-2021

Na de fusie, afgelopen september, van het Leuvense bedrijf Seauton met de livecommunicatiegroep Dynamic en Cecoforma, consolideert de Belgische ondernemer Stéphan Uhoda zijn B2C (business-to-consumer)-activiteiten. Op basis van een joint venture (50-50%) bundelt de groep de krachten met de Duitse Explorado-groep om ODYSSEUM te runnen, een wetenschapsmuseum voor kinderen in Keulen.Explorado...


Meer info

PRpro
Brussel
14-01-2021

Drie op de tien (28%) werknemers in België hebben interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. Ongeveer een vijfde van de werknemers krijgt op dit moment al een fietsvergoeding, waarmee ze de leasekost minstens voor een deel kunnen terugbetalen. Nu bedrijfswagens...


Meer info

PRpro



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Maas en Kempenland | Antwerpen | VL-Brabant | Limburg | Kempen | Oost-VL | West-VL | Brussel | De Kust |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het