Slecht werkende Track & Trace grootste ergernis bij pakketbezorging



Een slecht werkende of onduidelijke Track & Trace-optie is de grootste ergernis van consumenten als het gaat om de bezorging van pakketten. Daarna volgt het niet later terugkomen van de pakketbezorger als de consument niet thuis is. Dit blijkt uit onderzoek onder 503 Vlamingen, uitgevoerd in opdracht van Descartes, marktleider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek.

De irritaties hebben niet alleen te maken met de bezorging van het pakket zelf. Opvallend is namelijk dat één op de tien zich eraan ergert als de pakketbezorger de motor van zijn busje laat draaien terwijl hij aan de deur staat. Overigens ondervinden niet alle Vlamingen ergernissen rondom pakketbezorging; ruim een kwart (27%) is namelijk tevreden.

Tijdslot belangrijk bij pakketbezorging
Aan de consumenten is ook gevraagd waar zij zich het meest aan ergeren als het gaat over tijd en kosten rondom het bezorgen van online bestellingen. Dat de bezorgkosten hoger zijn dan verwacht, staat met 17 procent op nummer één. Op de tweede plaats ergeren Vlamingen zich als de pakketbezorger niet binnen het afgesproken tijdslot komt (16%). Daarnaast vindt 14 procent het vervelend als het vooraf medegedeelde tijdslot veel te breed is. Driekwart van de consumenten heeft dan ook behoefte aan meer gedetailleerde Track & Trace-mogelijkheden, zodat ze via GPS exact kunnen zien waar het pakket is en wanneer het aankomt.

“Er is tegenwoordig veel mogelijk op het gebied van Track & Trace”, vertelt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes. “Door consumenten goed en real time inzicht te geven in het bezorgproces, kunnen organisaties de klanttevredenheid een flinke boost geven. Consumenten worden steeds veeleisender en verwachten ook dat bedrijven hen real time inzicht geven. Daarom is het belangrijk dat bedrijven hier volledig op inzetten. Goede software is onmisbaar om aan deze eisen te voldoen. Met de juiste toepassingen kunnen consumenten bijvoorbeeld zelf een tijdslot kiezen voor de bezorging en hebben zo meer grip op het bezorgproces. Hierin investeren loont de moeite en levert uiteindelijk meer orders en een terugkerende klant op.”




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  03-10-2019

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!
Project: Open ondernemerschap!

Wens je meer visibiliteit, meer leads naar je onderneming of product?
Gebruik dan onze voordelige bedrijfspagina en wordt door duizenden bezoekers online gevonden!





Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over Belga Media Support

Antwerpen
18-10-2019

Meer dan de helft (52%) van de Belgische kmo’s maakt zich zorgen over de wereldeconomie. Vooral de Brexit spookt door de hoofden van Belgische ondernemers. 42% van de Belgische kmo's vindt de Brexit namelijk de grootste bedreiging voor globale economische groei. Daarnaast vinden ze de politieke ontwikkelingen in de VS (38%) en de stijgende prijzen van grondstoffen (20%) de belangrijkste...


Meer info

Belga Media Support
Puurs - Sint - Amands
18-10-2019

Studio 100 maakte vandaag bekend dat het nieuwe restaurant "Chef's Club" vanaf november exclusief haar deuren zal openen in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs. In de Chef’s Club zullen de gasten getrakteerd worden op een exquis menu van één van onze topchefs. Om de 6 maanden zorgt een andere chef voor het menu, en njam!-chef Roger van Damme bijt in november...


Meer info

Belga Media Support
Brussel
18-10-2019

Sharp introduceert zes nieuwe 4K interactieve schermen, drie in de PN-TH1-serie en drie in de PN-HC1 BIG PAD-serie. Deze series bouwen voort op het succes van Sharp’s bekroonde interactieve lcd-schermen voor een optimale samenwerking en productiviteit in vergaderzalen en klaslokalen. De nieuwe serie bestaat uit verschillende instapmodellen en geavanceerde touchscreenoplossingen.De PN-TH1 en...


Meer info

Belga Media Support
Leuven
17-10-2019

Vandaag zijn artsen niet meer de enige experten over ziekte en zorg. De voorbije 20 jaar hebben patiënten geleerd hoe ze zelf kunnen bijdragen aan een betere gezondheidszorg.Aanstoker van dat vuur was het Vlaams Patiëntenplatform (VPP) dat in die tijd is uitgegroeid tot de voorvechter van een centrale rol voor patiënten in hun behandeling. Al die jaren is het VPP blijven hameren op...


Meer info

Belga Media Support



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Antwerpen | Limburg | Kempen | Vlaams Brabant | Oost VL | West VL | Brussel | Kust | Maasland |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het