APK Group wint Persprijs op Communiquoi



APK Group mag voortaan de Persprijs in haar trofeekast plaatsen. De Peltse infrastructuurbouwer won de prijs tijdens het marketing- en communicatiecongres Communiquoi, Dat vond plaats in Het Xpand in Beringen. Bovendien reikten Voka – Kamer van Koophandel Limburg en Hogeschool PXL ook de Communicatie Awards (Comma’s) uit. Shoppen in Genk, Unleashed (Mobile Vikings) en Belgische Fruitveiling vielen in de prijzen.

 

De persprijs, die sinds 1997 wordt toegekend aan de Limburgse onderneming of organisatie die het beste communiceert met de pers, gaat dit jaar naar APK Group. Een vakjury van Limburgse journalisten motiveert de keuze als volgt:

 

“APK Group hanteert een duidelijke, snelle en accurate communicatie bij elke stap in de uitgekiende overnamestrategie. De onderbouwde langetermijnvisie tilt het bedrijf op van een infrastructuurwerker naar een duurzaam en slim bedrijf met aandacht voor onder meer Internet of Things.

 

Bovendien is het maatschappelijke engagement via sponsoring van voetbalclubs en het bijhorend persoonlijk engagement van CEO Paul Kerkhofs een meerwaarde. Hij lanceerde ook eigen voorstellen in het kader van maatschappelijke problemen zoals de knelpuntberoepen.”

 

Er waren ook eervolle vermeldingen voor de andere genomineerden Isola en ITZU, die ook een knap staaltje van perscommunicatie toonden. 

 

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Dominiek Claes (Het Belang van Limburg), Kurt Meers (Made in Limburg), Dirk Reynders (Radio 2 Limburg), Dirk Billion (TVLimburg) en Liesbeth Peeters (Voka – KvK Limburg). Vorig jaar ging de Persprijs naar Vangrootloon.

 

Beste Limburgse marcom-campagnes

De Comma’s zijn de prijzen voor de beste Limburgse communicatie- en marketingcampagnes. Het lot van de genomineerden lag in de handen van het Communiquoi-publiek, stuk voor stuk personen met een sterke marketing- of communicatie-expertise.

 

De winnaars:
 

-            Advertentie van het jaar: Shoppen in Genk
(andere genomineerden: De Vlaamse Waterweg, Limburg.net )

 

-            TV-spot van het jaar: Unleashed (Mobile Vikings)
(andere genomineerden: Stad Bilzen, Gallo Romeins Museum )
 

-            Sociale media-campagne van het jaar: Belgische Fruitveiling
 
(andere genomineerden: Kolmont Woonprojecten, Pami)


Keynotes en break-outs

Communiquoi pakte dit jaar ook uit met een keynote van de vooraanstaande marcom-veteranen Guillaume Van der Stighelen en Jan Callebaut. Ook journalist Tim Verheyden deed zijn onthullend Facebook-onderzoek uit de doeken. De aanwezigen werden verder uitgedaagd in vier break-out-sessies met ervaren marcom-specialisten.

 




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  14-03-2019

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!
Project: Open ondernemerschap!

Wens je meer visibiliteit, meer leads naar je onderneming of product?
Gebruik dan onze voordelige bedrijfspagina en wordt door duizenden bezoekers online gevonden!





Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over Voka Limburg

Hasselt
30-10-2019

Voka – KvK Limburg organiseert eerste ‘brexit problem solving team’Het brexit-uitstel geeft bedrijven een beetje ademruimte om zich verder voor te bereiden. In dat kader organiseerde Voka – Kamer van Koophandel Limburg een ‘brexit problem solving team’. “We brengen brexit-experts en 25 deelnemers uit Limburgse bedrijven samen zodat ze met mekaar in...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
22-10-2019

“We kunnen elkaars arbeidsmarkt versterken” De derde editie van de Talentenmarkt, die dit jaar plaatsvond in Watt17 in Heusden-Zolder, koppelt bedrijven en werkzoekenden aan elkaar. Dat gebeurt in het kader van het hr-begeleidingstraject Welt van Voka – KvK Limburg. Voor de allereerste keer kwam ook Forem, de Waalse tegenhanger van de VDAB, op bezoek. “De denkbeeldige...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
01-10-2019

Kamer van Koophandel Limburg reageert positief op de bekendmaking van een nieuwe Vlaamse regering. De vraag naar een ambitieus, verbindend en gedurfd Vlaams regeerakkoord wordt volgens Voka beantwoord. “Er ligt een sterk regeerakkoord op tafel voor een sterk Vlaanderen. We zien heel wat maatregelen die ondernemingen ondersteunen om de motor van een sterk ondernemend Vlaanderen te...


Meer info

Voka Limburg
Hasselt
28-09-2019

Steun blijft nodig om opwaartse beweging te stimulerenLimburgse economie vlakt uitDe bouwsector, de automobielsector en de Limburgse export dragen positief bij aan de Limburgse economie. Sinds 2018 kende die een terugval, maar die lijkt in de nieuwste conjunctuurbarometer van Voka -KvK Limburg te stagneren. “De daling is niet langer zo stevig, maar voorzichtigheid blijft geboden. We kunnen...


Meer info

Voka Limburg



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Maas en Kempenland | Antwerpen | VL-Brabant | Limburg | Kempen | Oost-VL | West-VL | Brussel | De Kust |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het