Consument bereid ruim 7 euro meer te betalen voor duurzame pakketbezorging



Twee op de vijf consumenten is bereid extra te betalen voor de bezorging van een online bestelling als daarmee wordt gekozen voor een duurzaam logistiek proces. De groep die bereid is om meer te betalen, heeft hier gemiddeld €7,80 voor over. Dit blijkt uit onderzoek onder 503 Vlamingen, uitgevoerd in opdracht van Descartes, marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de logistiek. Ruim twee derde (68%) van de online shoppers vindt het ook niet erg om langer te wachten op een pakket, als ze daarmee kiezen voor een duurzamere bezorging. Gemiddeld mag het bezorgproces ruim vier dagen langer duren.

Alternatieve productkeuze
Langer wachten op een bestelling of meer betalen voor de bezorging zijn niet de enige concessies die consumenten willen doen. Ruim de helft (59%) kiest namelijk voor een alternatief product als ze zien dat het leveringsproces grote impact heeft op het milieu. Twee op de drie vindt daarom dat producenten en winkels meer inzicht moeten geven in waar producten of onderdelen van producten vandaan komen, zodat ze kunnen inschatten wat de impact van hun keuze is op moeder natuur.

Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes: “Duurzaamheid is ook binnen de logistiek urgent. Veel leveranciers en producenten denken bij het verduurzamen van hun logistieke proces direct aan grote investeringen. Uit de resultaten blijkt nu dat de consument best bereid is om hieraan bij te dragen door meer te betalen en flexibeler te zijn als het gaat om levertijd. Sterker nog, de impact van hun bestelling op het milieu beïnvloedt zelfs de keuzes die klanten maken. Slimme logistieke processen maken het voor bedrijven mogelijk om te anticiperen op de behoefte van de consument. Laat online shoppers bijvoorbeeld kiezen tussen een duurzame bezorging en een standaard bezorging. Bij de eerste optie staan er meerdere leveringen in dezelfde buurt gepland, waardoor de impact op het milieu lager is en de bezorging goedkoper. Uit het onderzoek blijkt dat de consument er klaar voor is, nu de webwinkeliers nog.”

 




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  20-01-2020

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!
Project: Open ondernemerschap!

Wens je meer visibiliteit, meer leads naar je onderneming of product?
Gebruik dan onze voordelige bedrijfspagina en wordt door duizenden bezoekers online gevonden!





Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over PRpro

Brussel
24-02-2020

Easyfairs organiseerde de afgelopen maanden 5 succesvolle, regionale woonbeurzen.Exposanten en bezoekers tekenden meer dan ooit present: 160.000 bezoekers en 1.200 exposanten. Wat is de succesformule?Proximity zorgt voor 160.000 bezoekersIn onze drukke samenleving is het een duidelijke trend dat beursbezoekers zich niet ver willen verplaatsen. “Mensen kiezen voor regionale (ver)bouwbeurzen...


Meer info

PRpro
Brussel
24-02-2020

Pfizer organiseerde de eerste ‘Patient Hackathon’ om het zorgtraject voor patiënten te optimaliserenOp 18 & 19 februari organiseerde Pfizer, in samenwerking met patiëntenplatform Esperity en Hack Belgium, de allereerste ‘Patient Hackathon’. Dit tweedaags evenement kende slechts één doel: het verbeteren van het gezondheidszorgtraject voor...


Meer info

PRpro
Diest
20-02-2020

De pediatrieafdeling van het Algemeen ZIekenhuis Diest heeft een nieuw speeltuig voor haar patiëntjes: een elektrische Volvo cabrio op kindermaat. De kinderen kunnen zich met de auto door de afdeling begeven en hun ziekenhuisverblijf wordt meteen een stuk aangenamer.De pediatrieafdeling van het Algemeen ZIekenhuis Diest is een elektrische bedrijfswagen rijker met de nieuwe Volvo S90. De...


Meer info

PRpro
Zaventem
20-02-2020

De optimalisatiestudie van Zaventem-Zuid is klaar en het masterplan kan uitgevoerd worden. Hiermee kan Zaventem-Zuid de stap zetten naar een duurzame bedrijvenzone die klaar is voor de toekomst. Mobiliteitsoplossingen, meer groen en een betere samenwerking zijn de rode draad doorheen de plannen.In de gemeente Zaventem zijn heel wat bedrijven gevestigd op hoofdzakelijk verouderde...


Meer info

PRpro



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Maas en Kempenland | Antwerpen | VL-Brabant | Limburg | Kempen | Oost-VL | West-VL | Brussel | De Kust |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het