Officiële heropening van de volledig gerenoveerde “Le Chapeau 2.0” op de Frankrijklei in Antwerpen!



De gloednieuwe hotspot voor toekomstige bruidjes!

 

Laura Valkiers en Stéphanie Bosten, eigenaars van de bruidsboetiek “The Ivory Club” en sinds kort ook van de bruidszaak “Le Chapeau”, openen vandaag officieel de deuren van de volledig gerenoveerde “Le Chapeau 2.0”. Na weken hard werken, stellen zij met veel trots deze gloednieuwe parel aan het grote publiek voor. Het karaktervolle herenhuis op de Frankrijklei werd helemaal vernieuwd en omgetoverd in een adembenemend mooi en tijdloos decor met een gigantische ‘wauw’ factor, waar beleving ten volle centraal staat. Al meteen vanaf de entree word je in vervoering gebracht en lijkt het alsof je een groots couturehuis betreedt. De setting schreeuwt om gezien te worden en doet je instant en spontaan verdwalen tussen alle bruidsjurken die in het ganse pand magnifiek geëtaleerd staan. De hele beleving wordt nog versterkt door het minimalistische en eclectische karakter van het interieur. Net zoals de verschillende genre bruidsjurken bestaat het meubilair namelijk uit een mix & match van antiek, vintage stukken en op maat gemaakte meubelen, allen heel precies uitgedacht, in harmonie met de ruimte en de jurken. Ook wordt er enkel met natuurlijke materialen, verschillende texturen en ‘shades of white’ gewerkt, en fungeren de gordijnen, verlichting en planten als decoratieve elementen voor de ‘final touch’. Voor het passen van de bruidsjurken werden er acht gezellige privé ‘corners’ gecreëerd, met elk een eigen look & feel zodat ook hier de unieke (merk)beleving ervaren wordt. Want daar draait het bij Le Chapeau 2.0 om: een magisch moment bezorgen aan de bruidjes in bijzijn van hun f(r)amily met als kers op de taart de bruidsjurk van hun dromen. Kortom, de hele opzet creëert een unieke, specifieke sfeer volledig conform het jonge, frisse imago van ‘Le Chapeau 2.0’, dat niet alleen een winkel an sich is maar een merk met een sterke identiteit. Naast het ruime en originele aanbod van creatieve, trendy bruidsmerken, de unieke beleving in de winkel, en de kennis en expertise van het team, is de persoonlijke aanpak van het Le Chapeau team een absoluut handelsmerk. Meer info op de nieuwe website: www.lechapeau.be.


Le Chapeau 2.0: nieuw imago over de hele lijn
De winkel werd niet zomaar in een nieuw kleedje gestoken. Het hele verhaal rond Le Chapeau werd herbekeken en in het daglicht van de 21ste eeuw geplaatst. ‘Le Chapeau 2.0’ is niet alleen een winkel maar tegelijkertijd ook een merk met een fris en jong imago. Het speelt op alle vlakken in op de behoeften van de nieuwe generatie bruiden (storytelling): van Pinterest moodboards en Instagram (stories) tot de beleving in de winkel. “Heel het verhaal moet zowel inhoudelijk als visueel goed zitten, en alles moet dezelfde vibe neerzetten, zowel online als offline”, aldus Stéphanie. “Alles wat we doen en communiceren, moet ook in lijn zijn met de waarden waarvoor Le Chapeau 2.0 staat: authentiek, dynamisch, emotioneel, geraffineerd, betrouwbaar en hartelijk. Onze merkbeleving is heel belangrijk voor ons. En daarvoor is natuurlijk ook een sterke merkidentiteit essentieel. Zo is ons lettertype volledig nieuw opgemaakt in samenwerking met een strategisch brand agency[1] waardoor onze merkherkenbaarheid heel duidelijk zal zijn. Le Chapeau is namelijk niet alleen een winkel maar ook een merk met een eigen, specifieke identiteit dat we in al onze communicatie willen uitdragen. Het verschil met de oude Le Chapeau ligt niet in het aanbod maar in de aanpak. Tot in de kleinste details hebben we gewerkt aan de nieuwe Le Chapeau brand. Zo zit er zelfs een verhaal achter het formaat en de kleuren van onze kaartjes en briefpapier, met een link naar het interieur van de winkel, de gebruikte materialen, texturen op de muren e.a.. Details waar wij veel waarde aan hechten. Met Le Chapeau 2.0 willen we opnieuw een vaste waarde worden, en willen we de gloriedagen van weleer terug laten opleven.”     

Ook qua fotografie hebben Laura en Stéphanie een eigen beeldtaal voor Le Chapeau ontwikkeld. Geen typische foto’s die je overal ziet maar foto’s die hen onderscheiden van de rest. Echte, authentieke beelden, de merkbeleving voor en achter de scènes, alsook beelden van het ‘Le Chapeau’ team zodat mensen hen zelf ook leren kennen. Zo vervolgt Laura: “Daarop is ook het succes van The Ivory Club gebaseerd. Ze komen niet alleen naar ons voor de jurken, maar ook voor de sfeer en onze persoonlijke aanpak die in alles voelbaar is. Le Chapeau 2.0 is een plek waar bruidjes zich thuis voelen en zichzelf kunnen zijn, waar er een gezellige, authentieke sfeer hangt, en waar de persoonlijke aanpak prevaleert. De beleving is essentieel bij Le Chapeau 2.0 en dit spreekt zowel de traditionele bruid als de meer trendy, hippere bruid aan. Wij werken heel persoonlijk en we pikken vlot in op wensen en verhalen van klanten, en leiden hieruit af welke soort jurken mogelijk zouden bekoren. We zoeken dus samen naar de perfecte jurk maar zullen nooit een jurk opdringen; dat werkt niet.”

Vernieuwd interieur: beleving & ‘good vibes’
Met de hulp van interieurarchitect Jim Dierckx[2] werd een adembenemend mooi en tijdloos kader voor ‘Le Chapeau 2.0’ gecreëerd. Het ontwerp van het interieur werd zodanig geconcipieerd dat alle bestaande klassieke elementen van het pand – waaronder de hoge plafonds, de prachtige visgraat vloeren, de klassieke trappenhal, de magnifieke ruimtes, de witte, warme muren, de vele lichtinval – ten volle tot hun recht zouden komen en aldus de basis van de nieuwe bruidszaak zouden vormen: een ‘top notch store’ met de allures van een jong en hip couturehuis waar beleving doorheen heel het pand centraal staat. Zo word je vanaf het binnenkomen instant in vervoering gebracht door de esthetiek van het pand, het natuurlijke en rustgevende decor met een minimalistische interieurinrichting, en de oogverblindend mooie bruidsjurken die overal prachtig geëtaleerd en verspreid staan over de twee verdiepingen, en in héél de boetiek in de schijnwerpers staan. De betoverende setting wekt instant de drang om langs de bruidsjurken te wandelen en je helemaal te verliezen in het ruime aanbod van bruidsjurken. De wisselwerking van de verschillende genre bruidsjurken met het eclectische karakter van het meubilair tilt alles nog naar een hoger niveau. De jurken vormen weliswaar het middelpunt maar doordat het meubilair, de verlichting, de gordijnen en de planten harmonieus op elkaar zijn afgestemd, wordt de (merk)beleving nog meer versterkt. De combinatie van antiek, vintage en op maat gemaakte meubelen lijkt op het eerste zicht niet evident om harmonieus te ‘matchen’ maar toch is de interieurarchitect in zijn opzet geslaagd. Meer zelfs, de verschillende stijlen refereren naar de verschillende genre bruidsjurken en creëren door het hoge mix & match gehalte en de geslaagde symbiose een unieke, specifieke sfeer die helemaal in lijn ligt met het merk Le Chapeau. Ook wordt er met verschillende texturen en ‘shades of white’ (een knipoog naar de verschillende kleuren wit in de bruidsmode) gewerkt, en fungeren de gordijnen, verlichting en planten als functionele, decoratieve elementen voor de finale afwerking van de ruimtes. Qua materiaalgebruik vind je zowel linnen, eik, marmer en staal terug. Allemaal natuurlijke en sobere materialen waardoor de bruidsjurken geheel tot hun recht komen en die verwijzen naar het authentieke, een waarde die onlosmakelijk verbonden is aan Le Chapeau. Kortom, tot in de details werd alles minutieus uitgedacht. Dit was erg belangrijk voor Laura en Stéphanie omdat net datgene het verschil maakt.  

Voor het passen van de bruidsjurken werden er, speciaal voor de bruid en haar gezelschap, in de nieuwe winkel ook aparte ‘private corners’ voorzien. In totaal zijn er acht salons die elk een eigen unieke beleving hebben, en een eigen specifieke stijl en charme met bijzonder leuke accenten. Ook hier werd alles heel precies uitgedacht en tot in de kleinste details gestyled tot zelfs de verschillende formaten van spiegels. Alle salons zijn één voor één pareltjes en roepen een gezellige, intieme sfeer op waardoor de bruidjes, en hun familie en vrienden, helemaal in hun nopjes zullen zijn! Tijdens het trouwseizoen zullen twee van de acht salons als atelier voor de naaisters gebruikt worden zodat de bruiden in een ontspannen sfeer en in alle rust hun jurk kunnen laten aanpassen.

Merkenaanbod
Bij Le Chapeau 2.0 vind je een ruim, hedendaags aanbod van bruidsmode waaronder zowel nog relatief onbekende merken die Laura en Stéphanie op bruidsbeurzen ontdekt hebben (o.a. Sophie & Voila) alsook Belgische trendsettende bruidsmerken zoals Marylise en Rembo Styling die ze mee hebben overgenomen van de oude Le Chapeau. Andere merken die je in de nieuwe Le Chapeau terugvindt, zijn Pronovias, Catherine Deane en Jesus Peiro. Vanaf 1.200 euro vind je al een jurk bij Le Chapeau. Zo vertelt Stéphanie: “We kunnen eender welk bruidje aan een droomjurk helpen: van unieke designer labels tot commerciële bruidsmerken. In ons aanbod vind je bruidsjurken voor elk type bruid en budget. Van strapless lace tot romantische beach wedding dresses. Le Chapeau got you covered.”

Naast de bruidsmode kunnen bruidjes ook bij Le Chapeau 2.0 terecht voor het totaalpakket. Zo is er in de winkel ook een ruim aanbod van accessoires te vinden: van schoenen (Atelier Content), juwelen (exclusieve samenwerking met het Antwerpse label NMK Fine Jewelry) tot sluiers (custom made in house of van de bruidsmerken zelf). Naast bruidskledij kan je ook suitekledij tussen de bruidsrekken spotten.

Team Le Chapeau
Het team van Le Chapeau blijft behouden. De medewerkers van de oude ‘Le Chapeau’ stappen allemaal enthousiast mee in het nieuwe verhaal. Bruiden die reeds hun jurk in de Carnotstraat hebben gevonden, zullen dus met hun vertrouwde styliste de fitting in de nieuwe Le Chapeau hebben.
 

 




Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!
Project: Open ondernemerschap!

Wens je meer visibiliteit, meer leads naar je onderneming of product?
Gebruik dan onze voordelige bedrijfspagina en wordt door duizenden bezoekers online gevonden!





Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over Redactie inVlaanderen Media Support

Aalter
13-11-2019

Dat papierproductie leidt tot massale houtkap is een foute perceptie die Igepa, professionele groothandel voor de B2B-markt maar van oudsher papierleverancier, maar wat graag de wereld uithelpt. De vraag van Natuurpunt om 2.500 bomen aan te planten in Aalter viel bij het bedrijf dan ook in vruchtbare aarde. Met de campagne ‘Paper is nature’ koppelt het de waarde van papier als...


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support
Ieper
13-11-2019

50 jaar terug, op 27 februari 1969, werd pingpongclub ‘D Oude Palette, in het toenmalig Hotel Britannique, Grote Markt te Ieper, boven de doopvont gehouden. Onder voorzitterschap van Daniel Buyse, was het de bedoeling om deze club te laten uitgroeien tot een perfect georganiseerde ontspanningsgroep, die wekelijks bijeen kwam om in competitie pingpong te spelen.De club telde 37 leden,...


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support
Brussel
13-11-2019

Het aantal seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA’s) neemt jaar na jaar toe. Toch blijft de drempel om zich te laten testen voor veel mensen hoog, omdat ze zich schamen, het proces via een doktersbezoek te omslachtig vinden of de risico’s onvoldoende kennen. Daarom lanceert start-up abel.care een online platform, waar mensen in alle discretie een SOA-test bestellen, zélf hun...


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support
Kalmthout
13-11-2019

Peter Genyn is wereldkampioen op de 200 meter rolstoelsprint in de klasse T51. Hij klopte de Fin Piispanen die hem eerder deze week het goud op de 100 meter afsnoepte.Enkele dagen na zijn zilveren medaille op de 100 meter stond Peter weer tegenover zijn eeuwige rivaal Toni Piispanen. Genyn was gebeten om deze keer wel aan het langste eind te trekken tegen de Fin. Erg gefocust, reed Genyn een...


Meer info

Redactie inVlaanderen Media Support



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Antwerpen | Limburg | Kempen | Vlaams Brabant | Oost VL | West VL | Brussel | Kust | Maasland |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het